25th September 2021

FOLLOW US ON SOCIAL

Firma Uber ogłosiła dzisiaj, że kupuje usługę dostawy alkoholu Drizly w ramach umowy o wartości 1,1 miliarda dolarów. Taka decyzja została podjęta z tego powodu, że Uber coraz bardziej rozwija swoją gałąź dostaw jedzenia.

Ostateczny plan zakłada zintegrowanie rynku Drizly z piwem, winem i trunkami z istniejącą aplikacją Uber Eats, dając użytkownikom Ubera kompleksową obsługę zarówno dla dostaw żywności, jak i napojów. Aktualna aplikacja Drizly, ma jednak nadal być dostepna.

Drizly to tak naprawdę sklep internetowy z dostawami dla istniejących lokalnych sklepów monopolowych. Firma współpracuje z lokalnymi sprzedawcami, a następnie werbuje kierowców dostawczych – podobnie jak Uber Eats – do obsługi dostawy. Usługa jest obecnie dostępna w ponad 1400 miastach w całych Stanach Zjednoczonych.

Ta umowa jest ostatnim posunięciem Ubera dotyczącym dostaw w ostatnich miesiącach, mimo że zaczął sprzedawać mniej dochodowe części swojej działalności. W zeszłym roku Uber sprzedał swoje działy autonomicznych pojazdów i latających taksówek, chcąc być bardziej dochodowym.

Działania te były następstwem nieudanej próby Ubera zakupu GrubHub w zeszłym roku, a także udanego przejęcia Postmates w czasie lata za 2,65 miliarda dolarów. Firma zaczęła również ostatnio wprowadzać dostawę artykułów spożywczych na żądanie, zaczynając od Ameryki Łacińskiej i Kanady, i rozszerzyła swoją usługę Uber Health o dostawy leków na receptę. Przejęcie Drizly idealnie wpisuje się w rozszerzające się podejście Ubera do dostarczania usług.

To strategia, która ma sens. Podczas gdy futurystyczne projekty, takie jak autonomiczne samochody lub latające taksówki, brzmią fajnie na papierze, jednak żadne z nich nie zaowocowało żadnymi naprawdę dochodowymi produktami.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *